HFM

artykulylista3

 

Denon Music Maniac AH-D7100

58-74 ks2012 DenonMusicManiacAH-D7100Patrzymy na zdjęcia, tabelę danych technicznych i... Czyżby to była podrasowana wersja AH-D600? Na pierwszy rzut oka oba modele różnią się tylko detalami. Metalowy pałąk zamiast plastikowego, drewniane (mahoniowe) obudowy muszli, lepiej (dokładniej i podwójnie) przeszyte poduszki to w zasadzie wszystko, co widać.

Oprócz wyposażenia dodatkowego, bo do dwóch kabli, etui oraz przejściówki dołączono miły i, wbrew pozorom, przydatny gadżet – metalowy, składany stojak. Taki, jak do prezentacji w firmowych salonach Denona.

AKG K3003I

58-74 ks2012 AKGK3003IPo otwarciu pudełka widzimy tajemnicze blaszki, portfelik i inne dziwne drobiazgi. Kiedy się dokładnie zapoznamy z jego zawartością, w głowie zaczyna się kręcić. Długo czekaliśmy na flagowiec AKG. Wszyscy myśleli, że w glorii chwały pojawi się następca K1000. Tymczasem na wieść, że będą to słuchawki douszne, wiele osób pomyślało: zwariowali.

Jednak, po zapoznaniu się ze szczegółami, często tracą one rezon i nabierają szacunku do maleństw. Bo to jest faktycznie pomysł na nową kategorię słuchawek, a może nawet na przełom.

Sennheiser HD 700

58-74 ks2012 SennheiserHD700W połowie 2012 roku do sklepów trafiły pierwsze egzemplarze siedemsetek, będących czymś w rodzaju odchudzonych HD 800. Nie zobaczymy tu już 56-mm przetworników, ale i tak podobieństw jest więcej niż różnic. Cenowo HD 700 również plasują się zdecydowanie bliżej szczytu niż HD 650. Pojawia się pytanie, czy klient chcący wydać tyle pieniędzy, nie wyjmie z kieszeni dodatkowych kilkuset złotych, żeby zamknąć temat na długie lata? Ale to już nie nasze zmartwienie.

HD 700 przyjeżdżają w eleganckim pudełku, którego powierzchnia do złudzenia przypomina szczotkowane aluminium.

Ultrasone Signature Pro

58-74 ks2012 UltrasoneSignatureProW broszurze reklamowej Ultrasone możemy przeczytać, że „te słuchawki są owocem wieloletniego dialogu pomiędzy zawodowymi muzykami a entuzjastami hi-fi”. To by oznaczało, że te dwa światy nareszcie się spotkały (często można odnieść wrażenie, że dźwiękowcy robią nagrania dla siebie i sami nie słuchają ich w domu). Możemy się więc spodziewać połączenia neutralności z odrobiną efekciarstwa.

Firma opracowała kilka rozwiązań technicznych. Pierwszym jest stosowanie membran z tytanu. To lekki i sztywny metal, od lat używany w kopułkach wysokotonowych, więc i tutaj powinien się sprawdzić. Kolejna specjalność zakładu to redukcja zakłóceń magnetycznych. Producent zapewnia, że udało się je niemal całkowicie wyeliminować.

SHURE SRH1840

58-74 ks2012 ShureSRH1840Po krótkim spojrzeniu na zdjęcia ktoś może powiedzieć, że Shure SRH1440 i SRH1840 to to samo. Albo prawie.W świecie hi-fi „prawie” robi dużą różnicę, a niuanse w brzmieniu mogą zadecydować o wydaniu dwa razy większej kwoty. W 1440 i 1840 Shure’a być może wykorzystano ten sam, tylko inaczej zestrojony przetwornik (spojrzenie w tabelę danych sugeruje, że to jednak odmienne konstrukcje), ale jeżeli się weźmie w ręce oba modele, widać, że pochodzą z różnych bajek.

O ile 1440 były solidnie wykonane i można było dyskutować o ich urodzie, tutaj mamy najwyższą jakość i solidność nie ustępującą Beyerdynamicom T 90.

Denon Music Maniac AH-D600

58-74 ks2012 DenonMusicManiacAHD600Od mniej więcej 2000 zł obserwujemy ciekawe starcie pomiędzy konstrukcjami studyjnymi a audiofilskimi. Dwa światy pokazują koncentrację na różnych aspektach. Dlatego D600 nie wyglądają surowo. Mają elegancką i efektowną linię, a materiały to z jednej strony plastik (trudno byłoby zrobić z metalu tak skomplikowaną formę), a z drugiej – mięciutka skóra i połyskujące, metalowe akcenty.

Do tego dochodzą nowoczesne rozwiązania, np. aplikacja na urządzenia przenośne, choć w istocie „Maniaki” to purystyczna, klasyczna konstrukcja. Uwagę zwracają bardzo duże, 50-mm przetworniki z materiału własnego opracowania – Free Edge Nano Fibre. Są to włókna będące dziełem nanotechnologii oraz nauszniki z pamięcią kształtu; trzeba przyznać, że wygodne.